Jak se tento oblíbený sport, rybolov, rozšířil mimo hranice našeho území až k moři, čím dál častěji se objevovaly dotazy a požadavky našich klientů na krytí škod, které mohou vzniknout ve spojitosti s cestou či samotným mořským rybolovem. Dotazy klientů se týkaly cestovního pojištění, pojištění léčebných výloh při takovémto sportu a hlavně škod na majetku a zdraví, které mohou vzniknout na převzatých lodích nebo při jejich provozu. Bohužel se někteří rybáři mnohdy spolehnou na standardní cestovní pojištění a pak se setkávají tváří v tvář s krutou realitou, kdy je většina škod nelikvidních. Mořský rybolov prováděný z lodi totiž patří dle definic pojišťoven k extrémním sportům a jen velmi málo klientů a bohužel i zprostředkovatelů pojištění o této skutečnosti ví.

Ještě horší je situace v případě, kdy dojde ke škodě na pronajatých a zapůjčených věcech, tedy na motorových člunech, echolotech a GPS navigacích, případně na zapůjčeném rybářském vybavení. Tyto věci jsou z pojištění přímo vyloučeny, i když má klient v rámci cestovního pojištění připojištěnou odpovědnost, nevztahuje se toto pojištění na jakékoli věci převzaté. A nejčastější drobné škody jsou právě na vybavení lodí a lodních šroubech.

V rámci naší úzké spolupráce s AXA ASSISTANCE CZ jsme proto vytvořili produkt Allrisk Rybářské pojištění, které svým širokým rozsahem kryje právě tato specifická rizika. Je postaveno na bázi standardního cestovního pojištění, rozšířené o rozsah extrémních sportů v polárních a subtropických oblastech. Pokrývá také škody, které mohou naši klienti způsobit při mořském rybolovu, na převzatých lodích a na technice, dále škody na zdraví, které vznikají při této činnosti, a samozřejmostí je krytí nákladů při zásahu záchranných jednotek včetně vyproštění lodě a její posádky.

V závislosti na cílové destinaci je unikátní Rybářské pojištění Allrisk rozdělené do několika kategorií. Jiné požadavky jsou totiž při rybolovu sumců ve Španělsku či Itálii a zcela odlišné jsou pro rybolov v blízkosti polárního kruhu či rovníku.

  • Oblast A – Sportovní rybolov po celé Evropě a lodě s výkonem do 50kW.
  • Oblast B – Celý svět včetně tropických a severských oblastí za polárním kruhem a lodě s výkonem do 150kW.

      

Rybářské pojištění Allrisk

Produkt

Plus

Exclusive

Evropa

Svět

PVL

Celkový limit

10.000.000 Kč

10.000.000 Kč

· repatriace a transporty

reálné náklady do limitu PLV

reálné náklady do limitu PLV

· zuby

11.000 Kč

11.000 Kč

· doprava a doprovázející osoby

reálné náklady do limitu PLV

reálné náklady do limitu PLV

· ubytování doprovázející osoby

150 €/ noc; max. 10 nocí

150 €/ noc; max. 10 nocí

· doprava příbuzného na návštěvu

reálné náklady do limitu PLV

reálné náklady do limitu PLV

· ubytování příbuzného na návštěvu

150 €/ noc; max. 10 nocí

150 €/ noc; max. 10 nocí

· ortézy

reálné náklady do limitu PLV

reálné náklady do limitu PLV

ÚP

Smrt úrazem

250.000 Kč

250.000 Kč

Trvalé následky úrazu

500.000 Kč

500.000 Kč

ODP

Odpovědnost za škodu – zdraví

5.000.000 Kč

5.000.000 Kč

Odpovědnost za škodu – majetek

1.500.000 Kč

1.500.000 Kč

Spoluúčast

3%, min. 500 Kč

3%, min. 500 Kč

ZAV

Pojištění zavazadel – celkový limit

30.000 Kč

30.000 Kč

Pojištění zavazadel – limit na věc

10.000 Kč

10.000 Kč

Spoluúčast

500 Kč

500 Kč

PPN

Pojištění předčasného návratu

reálné náklady

reálné náklady

PAS

Turistické informace

Ano

Ano

Lékařské informace

Ano

Ano

Telefonická pomoc v nouzi

Ano

Ano

Tlumočení a překlady

Ano

Ano

Ztráta dokladů

8.000 Kč

8.000 Kč

Připojištění sportovního rybolovu (R)

Odpovědnost za škodu – zdraví

100.000 Kč

100.000 Kč

Odpovědnost za škodu – majetek

100.000 Kč

100.000 Kč

Spoluúčast z námořního Kasko

50.000 Kč

50.000 Kč

Rozšíření o tropické a subtropické oblasti

Ne

Ano

Rozšíření o polární oblasti

Ne

Ano

Max. výkon motoru lodi

50 kW

150 kW

Spoluúčast

3%, min. 500 Kč

3%, min. 500 Kč

Zachraňovací náklady po nehodě (30 %)

30.000 Kč

30.000 Kč

 

Výše pojistného

162 Kč/den

342 Kč/den

Rozsah krytí pro jednotlivé tarify pojištění se řídí všeobecnými pojistnými podmínkami VPPCP20100101 a smluvními ujednáními SU 2018-R 

Plus - pojištění se vztahuje pro lokality Norska pod polárním kruhem. V rozsahu tohoto tarifu je výkon motorů omezen do 60HP a vzdálenost 3 námořních mil od pevniny nebo od pobřežních ostrovů ležících ve vzdálenosti 6 námořních mil od pevniny nebo jiných ostrovů.

Exclusive - pojištění se vztahuje pro lokality Norska nad polárním kruhem. V rozsahu tohoto tarifu je výkon motorů omezen od 70HP-150HP a nebo vzdálenosti 200 námořních mil od pevniny nebo od pobřežních ostrovů ležících ve vzdálenosti 400 námořních mil od pevniny nebo jiných ostrovů.

Pro sjednání pojištění potřebujeme jméno a rodné číslo.

  • PLV - pojištění léčebných výloh
  • ÚP - úrazové pojištění
  • ODP - pojištění odpovědnosti za škody na majetku a zdraví
  • ZAV - pojištění zničení nebo ztráty zavazadel
  • PPN - pojištění předčasného návratu z dovolené
  • PAS - asistenční služba - komplexní turistické informace
  • PZZ - připojištění zpoždění zavazadel při přepravě
  • PZL - připojištění zpoždění letu PND- pojištění nevyužité dovolené
  • R - limity pro doložku SU 2010-R - připojištění odpovědnosti na věci převzaté a užívané atd.

Jde o naprosto unikátní a na pojistném trhu ojedinělý produkt, který jako jediný objektivně kryje rizika spojená se sportovním rybolovem za hranicí všedních dnů. 

Nejčastější dotazy

Proč bych si měl platit nadstandardní pojištění, když jedu na ryby?
Sportovní rybolov prováděný na otevřeném moři z lodi, nepatří do běžných sportů a většina pojišťoven jej má zařazený do rizikových sportů. Stejně tak rybolov za polárním kruhem nebo na rovníku, patří do sportů v extrémních klimatických podmínkách, tedy do rizikových sportů.

Dodnes jsem si pořizoval standardní cestovní pojištění. Není také postačující?
Standardní cestovní pojištění nekryje jakoukoliv škodu, která vznikne při pobytu na moři. Stejně jako škodu na lodi, vybavení a odpovědnost za škodu na zdraví cestujících na plavidle.

Mám standardní pojištění odpovědnosti v cestovním pojištění. Bude mi toto krýt případné škody?
V rámci pojištění odpovědnosti mají všichni pojistitelé striktně ve výlukách veškeré tzv. „věci převzaté“, tedy věci, které si půjčíme, pronajmeme nebo jinak užíváme. Mezi tyto patří právě lodě, jejich příslušenství a vybavení, včetně hnací jednotky.

Máme na lodi vícečlennou posádku. Bude stačit, když si pojištění uzavře pouze jeden z nás?
Pokud dojde k jakékoliv nehodě, škodě na zdraví, životě nebo k zásahu SAR, bude krytí poskytnuto pouze tomu, který měl pojištění sjednáno. Ostatní si veškeré náklady na léčení, transport, léky a ošetření, stejně jako zásah záchranných složek, uhradí v plné výši.

                                                                                                                                              

e-shop

Poslední komentáře

Facebook